lauantai 24. helmikuuta 2018

Weekend Class in San Francisco

Viime kuun lopussa oli taas aika toteuttaa unelmia, siispä lähin San Franciscoon viikonloppukurssin merkeissä! Oon haaveillu sinne matkustamisesta jo kauan, ja voin kyllä sanoa, että oli paras jenkkiviikonloppu tähän mennessä.

Matka starttas perjantaiaamuna kuuden jälkeen, kun hyppäsin autoon ja ajelin lentokentälle. Mun lento oli lähössä kaheksalta, ja olin perillä seittemän aikaan, joten ajattelin että ehin ihan hyvin kun kuitenki maan sisänen lento. Homma ei sit kuitenkaan menny ihan niinku strömsössä, koska turvatarkastuksessa oli jonoa vähän enemmän kun ootin. Jonottelin siinä sitten ja kun katoin kelloa ja se oli about 7:15, aloin vähän jo hermoilemaan että ehinkö ees mun lennolle, kun ei ollu vielä mitään hajua missä se portti oli. Noh, pääsin turvatarkastuksesta ehkä siinä puolen jälkeen ja lähin ettimään porttia. Yllätykset ei kuitenkaan vielä loppunu, vaan sain huomata että mun pitää mennä sinne portille JUNALLA. Siinä vaiheessa kun oottelin tätä junaa saapuvaks, kello oli jo 7:50. Siitä viis minuuttia eteenpäin niin olin jo hiki otsalla kiitäny ja saapunu portille, mutta kappas kun boarding oli jo suljettu. Sain kuitenki kiltin lentoemännän avustuksella ujutettua itteni vielä sille lennolle, vaikka se oliki eka bookkaamassa mua seuraavalle. Joten loppu hyvin kaikki hyvin. Paitsi San Franciscon päässä mun matkalaukkua ei sitten näkynykään. Mulla oli vaan käsimatkatavarat, mutta se laukku jouduttiin laittamaan ruumaan, kun matkustamossa ei ollu enää tilaa. Aikani ooteltua menin kysymään, että mikä on meininki kun mun tavaroita ei näy. Sain kuulla, että koska tehtiin myöhänen check-in, niin mun laukku todennäkösesti tulee seuraavalla lennolla, jonka piti olla perillä kahelta. Tässä vaiheessa alko jo pieni paniikki iskemään, koska mun motellin check-in alko kahelta, ja mun piti olla koululla kolmelta, jonka lisäks matkassa lentokentältä keskustaan meni about tunti. Laittelin sitte hosteille viestiä, että ei kauheen vahvasti oo tää reissu alkanu, ja sain vähän jelppiä että mitä kannattaa tehä. Siispä menin takasin sen naisen juttusille, jonka kanssa juttelin jo aiemmin, ja kysyin oisko mahollista että ne lähettäis mun tavarat mun motellille. No tämähän lysti olis maksanu $30, mutta sitten mulle kerrottiin, että seuraava lento Seattlesta saapuuki 12:35, joten ei mun tarvis oottaa kun reilu tunti. Kävi kuitenki niin hassusti, että mun laukku tupsahtiki sinne hihnalle ennen tota seuraavaa lentoa, ja pääsin vihdoin lähtemään kohti keskustaa.



Perjantaina meillä oli koulua klo 15-21:30. Meille pidettiin parit oppitunnit ja sit meiän piti pitää about minuutin mittaset esitelmät omasta kotimaasta. Mitään elektroniikkaa näissä esitelmissä ei saanu käyttää, joten vein salmiakkia ja muutamia kuvia Suomesta. Salmiakki jako mielipiteet, osa tykkäs ja osa ei. Kaikki ei ees uskaltanu maistaa sitä. Mun yllätykseks yks saksalaisjäbä tykkäs siitä niin paljon, että se tuli kysymään, et oisko mitenkään mahollista saada lisää. :D

Lauantaiaamuna koulu alko ysin aikoihin. Meiän piti ennen tota kurssia valita viidestä eri vaihtoehosta, että mitä halutaan tehä/mihin mennä, ja mää valitsin Golden Gate Parkin & Golden Gate Bridgen. Tavattiin aamulla Botanical Gardenissa, jossa saatiin tehtäväks exploorata parin kanssa jotakin aluetta ja tehä tehtäviä sen alueen kasveihin liittyen. Tän jälkeen mentiin de Young Museumiin, ja täytyy sanoa, että vaikka en mikään museofani oo, niin tuolla olisin voinu viihtyä pidempäänki! Siellä oli myös sellanen torni, josta näky joka puolelle kaupunkia. Niin makee!


Museon jälkeen mentiin syömään lounasta, jonka jälkeen lähettiin bussilla kohti Golden Gate Bridgeä. Ehottomasti viikonlopun kohokohta! Mulla on ollu niin kauan haaveena päästä sinne ja nyt pääsin! Käveltiin sillalla ja ihailtiin maisemia sekä otettiin kuvia. Ja oltiin tosi onnekkaita, koska koko viikonlopun oli tosi hyvä keli! Tuolla sillalla varsinki voi kuulemma olla tosi sumusta, että hädin tuskin näkee koko siltaa, mutta meillä ei onneks ollu sumusta tietoakaan.

Golden Gate Bridge on muuten kuuluisa itsemurhapaikka.. Tästä syystä sinne on laitettu sellasia kylttejä, joissa kehotetaan soittamaan tukipuhelimeen, jos on hyppäämiset mielessä.




Siltaseikkailun jälkeen mentiin koululle syömään, jonka jälkeen meillä oli Jeopardy game, eli jonkinlainen tietovisa Amerikkaan liittyen. Meiän Yolo-tiimi tuli muistaakseni kolmanneks tässä!

Sunnuntaina koulu alko taas ysin maissa. Meillä oli muutamat oppitunnit ton päivän aikana, ja ryhmissä piti taas mennä ja exploorata. Myöhemmin meillä oli vielä Photo Challenge Fisherman's Wharfilla, jonka jälkeen viikonloppu oliki sit paketissa. Tapasin lauantaina kaks suomalaistyttöä tuolla koululla, ja hengasin niitten kanssa sunnuntaina ennenkun mun lento lähti takasin Seattleen. Tytöt käytti mua Lombard Streetillä (serpentiinikatu) ja näin myös Painted Ladies -talot. Lisäks käytiin Twin Peaksilla, mikä on siis sellanen iso kukkula, jonka päältä on ihan huikeet näkymät San Franciscoon!


Pier 39 ja merileijonat!


Näkymät Lombard Streetiltä alaspäin

Painted Ladies

Kaiken kaikkiaan toi viikonloppu oli fyysisesti kivulias kaiken sen kävelyn takia, mutta silti ihan mahtava! En voi kuitenkaan kieltää sitä miten ihanaa oli palata kotiin ja päästä taas omaan sänkyyn nukkumaan. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti