sunnuntai 17. joulukuuta 2017

#suomi100

Tätä asiaa mää murehdin jo ennen mun lähtöä tänne. Että tuun viettämään Suomen 100-vuotissynttärit ulkomailla. En koe olevani mitenkään erityisen isänmaallinen tyyppi, vaikka tottakai arvostan sitä että ollaan itsenäisiä. Ja jos totta puhutaan, ei mun itsenäisyyspäivät Suomessakaan mitenkään erityisiä oo ollu, yleensä oon vaan kattonu Linnan juhlia telkkarista ja bongaillu kivoja pukuja.

Tänä vuonnahan itsenäisyypäivä osu keskiviikolle, mikä tarkotti mulle sitä, että tein normaalisti töitä päivällä. Illalla kokoonnuttiin muitten suomalaisten au pairien kanssa yhteen ja vietettiin kunnon Suomi-ilta! Syötiin ja juoruiltiin. Itsehän siis saavuin valmiiseen pöytään, mutta tarjolla oli makaronilaatikkoa, salaattia, karjalanpiirakoita ja suomalaisia karkkeja! Glögiä ja pipareitaki jotkut oli löytäny, vaikka täytyy kyllä sanoa, että ei ne piparit ihan suomipipareilta maistunu. Mutta ajatushan se on tärkein. Kaiken kaikkiaan oli kyllä tosi kiva ilta, mutta aika vaan meni niin nopeesti!


Täytyy kyllä sanoa, että tuona päivänä tuli ekan kerran sellanen kunnon ikävä Suomea. Juttelin hostiskän kanssa ja se sano, että kannattaa ajatella se silleen, että missä olin ja mitä spessua pääsin kuitenki tekemään tuona päivänä. Ja tottahan se on, voin myöntää että oli kyllä mun tähänastisen elämän paras ja ikimuistosin itsenäisyyspäivä! Mutta sekin on myös erittäin totta mitä sanotaan, että pitää mennä kauas jotta voi nähdä lähelle. Kyllä tän reissun jälkeen tulee varmasti arvostettua Suomea vielä enemmän, siellä on kuitenki asiat aika tosi hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti